Sheridan en Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu Sheridan en Rapid City - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Sheridan en Rapid City

Blijf op de hoogte en volg Paul en Arianne

24 Juni 2017 | Verenigde Staten, Rapid City

Lief dagboek: Haha gisteren zijn we vanuit Yellowstone vertrokken naar ons tussen station Sheridan. 483 km weg waarbij we hooguit twee afslagen hadden. Wat een onmens groot land pfff. Maar erg mooie rit met een hoop te zien. Wel constant in je achterhoofd dat ook hier beesten voor je auto kunnen springen. Er ligt genoeg langs de weg en er staan er heel veel langs de weg. Vlak voor de afslag naar ons hotel zien we een bord BIGHORN NATIONAL PARK. Ach doe is gek en gaan die kant op. 2100 meter hoog de bergen in. Waanzinnig mooi uitzicht waarbij je dan pas beseft hoe groot alles is hier. Ergens boven in de top zien we een of the road route.. ( tromgeroffel ) the Black trail....
Helemaal alleen in niemandsland. Een lange tijd niets te zien behalve mooie natuur en dan..... dan staat daar MOESSSSS. Onze eerste eland van deze vakantie. Geweldig wat zijn die groot. Wat verder het bos in op een open vlakte Moes 2 met een kleintje. Het gaat zomaar door van Moes met klein gewei tot een groot gewei. Moes is eigenlijk Moos maar zo spreek je het uit hier. Tussen door een paar grote marmotten gespot. Voor je het beseft ben je 2,5 uur verder. Wederom WAUW. Dan naar ons hotel. Pfff klein verschil van een bos naar een chaos. Ergens midden in een industrie staat het hotel. Nodigd niet uit zeg maar. Slapen en weg wezen hier. Het enigste voordeel een hele grote supermarkt en daar..... daar hing die dan de Hollandse Kaas hahaha ontbijt in Amerika is of zoet of ei. Dus deze was van harte welkom.. vandaag we worden al vroeg wakker. In een bed van 1.40 breed bestaande uit 1 matras is geen verwennerij voor ons. Pfff als de een beweegt zit de ander tegen het plafond.. dus vroeg wakker voor de wekker zelfs.. snel ontbijt en rijden naar Rapid City.. kleine 485 km te gaan. Onze reisplannen om gegooid met als doel eerst naar Badland.. onderweg langs een mooie begraafplaats de Black Hill, waar veel soldaten uit de 2e wereldoorlog liggen die hebben gestreden voor onze vrijheid waardoor we nu met Rutte zitten. Toch heeft dat wel wat. Je wordt er even stil van. Ach we worden ook nog even staande gehouden door de highwaypatrol want volgens de dienstklopper had ik bij het inhalen nog meer ruimte moeten houden tussen ons en een andere auto. Ze plakken hier zowat aan je bumper dus begrijp het niet echt. Het was meer een check omdat hij een wagen uit Washington zag rijden. Hij vroeg nog net niet welke maat schoenen we hadden. Ook weer is meegemaakt. Dan komen we in Badland aan. Vergelijkbaar met de Grandcanyon zo gaaf. Ook hier weer verassingen van beesten. Roofvogels, berg geiten, bighorn geit, bizons, een coyote die op jacht is en ook nog wat vangt en de 101 prairie hondjes. Wat een gave beesten zijn dat. Enorm veel mooie gebergte. Diversen kleuren van rood naar knal geel. En als klapperrrrrr van de week jaja een ratelslang. Maar aan alles komt een eind en dan naar het hotel. Wat zullen we aantreffen. Whoeha 2 x 180 breed bedden.. nog even wat eten in een echt gaaf Amerikaans sport café met 24 soorten bier. Harleys aan het plafond. Ruige vrouwen en mannen met baarden.. de dag zit erop. Morgen naar Mount Rushmore naar Cheyenne..

• 24 Juni 2017 - 08:12

Rob:

Zijn jullie nu in Zuid Afrika? Nou waar je ook bent geniet er van en doe voorzichtig

• 24 Juni 2017 - 10:59

Ma:

Mooi hè, die elanden.
    Wat genieten jullie.
    Alles is groots, wat zijn wij dan klein.
    Goede en mooi reis nog.
    Groetjes van ons.

• 24 Juni 2017 - 11:14

Lia :

Helemaal geweldig weer je verhaal ,het lijkt wel of ik naast je zit ,hahaha
    Van die aggenebbes hotels moet je maar op de koop toe nemen ,thuis kan je weer in je eigen bedje liggen !
    Geniet maar van de beestjes ❤️❤️❤️

• 25 Juni 2017 - 11:45

Ger En Aad:

Hoi Paul en Aai
    Wat een een mooi verslag geweldig
    Wat een dieren worden op gegeten door de anderen roof dieren

Meestal wel
    het is net of dat Ron en San dat hebben geschreven
    Wat een klein bed
    Ben je er niet uitgevallen hou elkaar maar vast
    Dat klop dat daar veel Soldaten liggen begraven
    Waar om wil hij je schoenmaat hebben???
    Een fijne reis verder
    En tot het volgende verslag
    liefs uit Vlaardingen xx