Van Yosemite naar Bakersfield en Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu Van Yosemite naar Bakersfield en Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Van Yosemite naar Bakersfield en Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Paul en Arianne

17 Mei 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag besloten om nog een ochtendje in het park rond te rijden. ( wie weet komen we nog een beer tegen ) We hebben nog wel een lange reis voor de boeg vandaag ( ongeveer 350 kilometer ) maar omdat het zonnetje zo lekker schijnt en we nog graag naar de glacier top willen rijden we nog lekker een rondje in het park.. en ook omdat er niet echt wat te doen is in Bakersfield. We gaan dus lekker vroeg op pad om weer heel veel moois te zien. ( al wisten we dat toen nog niet ).. Omdat we zo lekker vroeg waren op weg naar de top lagen de bomen en hekjes nog met sneeuw.. ( het heeft waarschijnlijk die nacht nog gesneeuwd ).. Wat is dat een prachtig gezicht.. maar wel een beetje koud voor Paul in zijn korte broek.. na een tijdje rijden ziet Paul opeens een vos over steken.. en die blijft nog even staan voor de foto, wel achter een bosje natuurlijk en kijkt ons aan van wat moeten jullie hier dit is mijn bos dus opzouten.. Na dat we weer even aan het rijden zijn zegt Paul opeens " het was geen vos maar een WOLF " haha gelukkig had ik mijn rode kapje niet op anders had ik dit verhaaltje waarschijnlijk niet kunnen typen omdat het dan anders met me zou zijn afgelopen ... Maar een wolf is toch wel veel specialer dan een vos, die zitten immers in de zuidbuurt ook.. Niet veel verder zie ik opeens een ree.. gestopt blijken het er 2 te zijn dus heel zachtjes super veel foto's gemaakt.. Wat een prachtbeesten zijn het toch.. 1 bleef er ook op zijn gemakkie staan en de ander verdween in het bos.. Nog een stukje omhoog en daar was dan de view... adembenemend.. niks gelogen dat je dit gezien moet hebben.. iedereen maakt foto's van iedereen dus wij ook op de foto natuurlijk.. Omdat we nu een selfie stok hebben ( ik heb vorig jaar nog iedereen uitgelachen die er 1 had ) staan we zelf wat vaker samen op de foto.. Onze prive chauffeur heeft het in San Francisco verder laten afweten dus nu moeten we toch maar zelf de foto's maken met de selfie stok.. na alles gezien te hebben wat we wilden zijn we naar Bakersfield gereden, bekend om zijn olie raffinaderijen. Er was inderdaad verder niks te doen dus zijn we op pad geweest om nog een cache ( schat ) te scoren.. de eerste was op een luguber plekje met zwervers, pis en kak dus daar hadden we het snel gezien, meestal leggen ze een cache op een leuk of mooi speciaal plekje maar hier dus duidelijk niet.. ( of hij was van een zwerver misschien ). Dan nummer 2 maar zoeken en die was snel gevonden op een leuk plekje.. Missie volbracht dus op naar de hotel kamer.. nog even lekker aan het zwembad gezeten en daarna lekker gegeten in een verder leeg restaurant ( we waren wel lekker snel aan de beurt ).. in de hotel kamer nog even gestoeid met de verslagen van afgelopen dagen.. In het Yosemite park was geen gratis wifi en het is tegen mijn principes om voor 3 dagen 25 dollar te betalen voor slecht internet terwijl het overal verder gratis is.. ondertussen loop ik nu nog maar een dagje achter en is het een rij dagje geweest dus schrijf ik maar vrolijk verder.. Vanmorgen het slechtste ontbijt ooit gehad.. ( nou ja, Cuba was slechter ) en echt door een Death valley hierheen gereden.. gelukkig voordat we echt de weg op gingen even een zonnebril voor Paul gescoord, wat chocola koekjes water en cola zero ingeslagen want niemand had gezegd dat het echt Death zou zijn.. Alle M en, subway, Danny's en alle pizza koningen zijn verdwenen evenals de wc's... en dan is 400 kilometer best een eind.. en heb ik me gelijk voorgenomen vanavond maar is te oefenen met een plastuitje die ik al jaren meesleep op vakantie.. nu zit ik te typen in een heerlijke kamer ( met airco ) een bad en een heerlijk bed.. Het is hier ongeveer nog 34 gr en het is kwart over 6.. Paul vind dat hij een biertje heeft verdiend dus die gaan we nu hij wakker is maar even zoeken... hele dikke knuffel en tot morgen avond...

• 18 Mei 2015 - 07:27

Jennifer:

Echt super leuke verhalen weer , geniet maar lekker jullie hebben het verdient , dikke kus

• 21 Mei 2015 - 21:28

Wil:

Die wolf hè, die kwam ff gedag zeggen en vertellen dat tie ons kent...!!!!! Echt!!!! xxxxxx geniet ervan vriendjes