Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Paul en Arianne

17 Mei 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Na eindelijk een heerlijk nacht slaap, voel ik me voor het eerst echt lekker... Geen watten meer in mijn hoofd.. Ik denk dat ik het gevecht met de jetlag eindelijk heb gewonnen.. Vanmorgen op ons gemakkie opgestaan, lekker ontbijtje gegeten en heb ik voor het eerst meegemaakt dat de cola light bij het ontbijt hoort en dat je voor de melk moet betalen... HaHa.Daarna naar het park gereden, op zoek naar mooie watervallen, vogeltjes, eekhoorntjes, en beren.. ( de laatste natuurlijk niet erg serieus genomen door mij Arian ).. Nou ben ik niet zo goed in het lezen van de kaart.. Dat geef ik ook gelijk toe, dus na de eerste waterval heb ik Paul natuurlijk gewoon van de kaart laten rijden... Haha gelukkig niet zo ver 35 mile maar.. Maar gelukkig kwamen we op een mooi ander plekje in het park, met mega bomen.. De Giant Sequoias... Echt Mega.. Daarna terug gereden naar de oorspronkelijk geplande route.. Onderweg zon, regen en zelfs sneeuw gehad.. Gelukkig zaten we in de auto en waren we niet aan een wandeling bezig. Af en toe gestopt om een paar adembenemende kiekjes te maken.. Super mooie foto's gemaakt van een mooie blauwe vogel ( die ik echt niet heb gelokt met een blau berry muffin... Want voeren is natuurlijk verboden omdat er beren zitten.. Pfff. De auto geparkeerd om met de bus naar Lake Mirror te wandelen wat volgens het bordje 1, nog wat mile zou moeten zijn. Nou dat waren volgens mij waren het Griekse mils en die zijn altijd veel langer.. Maar de wandeling was geweldig.. Ik kreeg nog op mijn kop van mijn lief omdat ik de rol met kaakjes uit de rugzak hield en niet snel genoeg opborg omdat de beren die op weet ik hoeveel kilometer zouden kunnen ruiken... Natuurlijk Paul denk je nu echt dat die beer op mijn kaakjes zit te wachten.. Maar oke natuurlijk netjes opgeborgen en verder naar Het Mirror Lake.. Het was echt waanzinnig mooi maar wat moest ik plassen.. Voor het eerst in jaren dus maar wild geplast.. En daarna kon ik natuurlijk veel meer genieten van de rust, het kabbelende water en de vogeltjes en eigenwijze eekhoorntjes ( die hier trouwens anders heten ).. Omdat het een uurtje of 4 was geworden richting de uitgang gelopen.. Op de terug weg zie ik 2 jongen wijzen achter ons... A Bear... A Bear!!! Natuurlijk.. grapjassen.. Toch maar even gekeken en daar ging hij !!!! Een echte beer.... Niet zo'n grote maar wel een echte... Ik was zo verbaast.. Ik geloofde het hele beren verhaal niet, en dan dit.. Ik was zo verbaast dat ik nog net 3 foto's heb gemaakt.. Van zijn kont!! Paul snapte er niks van... Ziet ze een beer, is ze zo verbaast dat ze geen foto maakt maar alleen als een dwaas tegen hem zegt Een beer!! Alsof hij hem zelf niet heeft gezien... Hij liep op 4 meter afstand.. Haha nog even gekeken of we hem nog zagen maar hij was erg rap en heel snel aan de andere kant van het water.. ( wat ik dan ook wel weer een veilig gevoel vond )... Daarna mijn kaakjes maar netjes in mijn rugzak gelaten.. Met de bus terug naar de auto en onderweg een kip burgertje gegeten.. ( onze eerste burger pas hier )... Nu lekker slapen want morgen willen we nog even terug naar het park om daarna naar Bakers field te rijden..

  • 17 Mei 2015 - 10:37

    Ger En Aad:

    Hallo Paul en Aai
    het zie er mooi uit leuk dat we je kunnen volgen geniet er maar van
    Lijk wel op de reis van San en Ron Liefs van ons xxx

  • 17 Mei 2015 - 12:20

    Andre:

    Giant sequoia's waanzinnig indrukwekkend. Heb je nog aan de barst gevoeld?

  • 17 Mei 2015 - 19:07

    Esther:

    Hoi Gaaf dat jullie een beer hebben gezien. En dat jullie zo veel meemaken.
    Ga lekker maar door met genieten. Knuf van Esther.

  • 17 Mei 2015 - 20:36

    Pa M:

    Hallo Paul en Arian,
    Wat zullen jullie genieten van al die nieuwe indrukken.
    Het is jullie van harte gegund.
    De reisverslagen zet ik in Word, maak de teksten wat groter en druk ze dan af.
    Veel beter leesbaar voor de oudjes en zo gaan ze naar jouw moeder Arian en die geniet.
    Zij kan ze dan op haar gemak lezen en herlezen.
    Nog heel veel plezier de komende weken en heel hartelijke groeten van de twee ma's en natuurlijk van mij,

    pa

  • 18 Mei 2015 - 15:44

    Ben Marga:

    Wat gaaf een Beer achter je aan, dat is dicht bij de natuur leven.
    Zeer mooi wat jullie doen en zien.
    Zouden ze nou op de kaakjes afgekomen zijn of op het spoor van het wild plassen?
    Goede les opletten geblazen, en Paul terecht let goed op Arianne dat ze de kaakjes goed opberg. Nog veel plezier en we lezen het vervolg met veel plezier genietse.
    Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paul en Arianne

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 27492

Voorgaande reizen:

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

Daar gaan we weer...

06 Mei 2015 - 05 Juni 2015

Paul en Arianne zijn in in Amerika

09 November 2011 - 04 December 2011

Laatste weekje alweer!!

Landen bezocht: