Cheyenne en de Rocky Mountain - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu Cheyenne en de Rocky Mountain - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Paul en Arianne Maagdenberg - WaarBenJij.nu

Cheyenne en de Rocky Mountain

Blijf op de hoogte en volg Paul en Arianne

26 Juni 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Vanuit Rapid City naar Cheyenne, de laatste lange rit. Rond de 490 km. Uiteraard via Mount Rushmore.. die gedachte hadden nog 3000 andere toeristen.. lange rijen van auto's om het park in te gaan. Wij hadden er een andere gedachte over. Vanaf de weg ook goed genoeg zien en meer wordt het niet. Dus gewoon langs de kant die auto en een paar plaatjes schieten. Gaaf om te zien maar niet om er een paar uur voor in de rij te staan. Hier en daar even tussen door rijden en gaan met die banaan naar cheyenne. Deze keer is de rit voor Arianne langer dan de andere. Minder om te zien. Vlak land met af en toe een boerderij. Gras is ongeveer het enigste uitzicht. Soms staat er wel een bokje of hert langs de weg. Maar geen rare gebeurtenissen. We zijn nog wel even langs de Walmart gegaan om een broodje en kaas in te slaan. Het ontbijt was namelijk niet echt goed. Een ranzig hotel en we besparen de details maar even. Aangekomen in Cheyenne, was de aanblik van het hotel en de binnenkomst super. Tot...... we in de kamer kwamen op de 2e etage. Hier waren duidelijk een aantal pakjes sigaretten in weg gestookt. Wat een lucht. Toch maar even naar een andere kamer gevraagd. Bleek dan ook dat de 2e etage voorheen de rook kamers waren. Alleen zijn ze vergeten deze dan op te knappen.. maar gelukkig een andere kamer op de 5e. Het leuke is dan wel weer dat de 5e eigenlijk de 4e is. In Amerika is er geen begane grond want dat is de 1e etage. Maar een heerlijk bed en relax opgestaan. Vandaag moesten we niet zover meer. Nog even door Cheyenne heen gereden. Leuk stadje waar de tijd heeft stil gestaan.. En dannnn de Rocky Mountain. De laatste 32 km rijd je door de bergen heen langs een stromende beek. Het is hier allemachtig druk op op de weg. Heel veel auto's dus niet even stoppen voor een foto langs de kant van de weg. Aangekomen in het park even lastig het hotel te vinden. Maar het we zitten op een mooie locatie. Uitzicht op de bergen en een eekhoorn die vlak voor onze neus een dennenappel verorbert. Super toch.. alles uitgepakt en nog ff een rondje rijden. We rijden de bergen in hoger en hoger en opeens zijn we alleen.... er trekt een mist op en langzaam worden we ingesloten en zien niet verder dan de voorruit van de auto. Dan uit het niets een gil die door merg en been gaat en de wagen schut heen en weer. Wat gebeurt er allemaal!!! Deuren klapperen, de ruitenwissers gaan vanzelf heen en weer. Er loopt iets op het dak....Aaaahhhhhh.. ach draaf een beetje door geloof ik. Stonden dus gewoon zowat in de file om de berg in te rijden. Maar wat een mooie uitzichten, marmotten, herten met grote geweien en chippies.. we zijn ook nog naar het hoogste punt gewandeld over honderd treden.. Pfff asem te kort zeg hoe hoger hoe harder puffen. Maar een mooi,uitzicht. Op de terug weg naar het hotel een kudde (Elke of Elks geen idee ) tegen gekomen. Stuk of 100 lagen daar heerlijk in het weiland. Wie weet wat we de laatste dagen nog mee maken. Hierbij het hotel loopt er een beer rond dus Fingers cross dat we die nog even zien.. welterusten allemaal..

• 26 Juni 2017 - 06:19

Paul En Arianne Maagdenberg:

Niet overdrijven lief, 1 bambi zonder moeder is al meer dan genoeg..